Sitemap
Kærlig Kommunikation

Workshop - Kærlig Kommunikation

Hvorfor bruger vi så mange kræfter på at snakke (forbi hinanden), uden at vi egentlig når de storslåede resultater? Hvorfor kører nogen samtaler af sporet på trods af de gode hensigter? Det skyldes, at kommunikation bliver styret af en række usynlige filtre. Filtrene, du kommunikerer igennem, er dine forestillinger og overbevisninger.

I al kommunikation udtrykker du, hvad du tror på, og hvem du tror, du er. Ved at øge din indsigt i dine forestillinger og overbevisninger om dig selv får du muligheden for at vælge at tro på en kærligere udgave af dig selv. Når du vælger det, kommunikerer du også kærligere. Det, du giver, er det, du modtager. 

 
Verden er dit spejl.
Det, du tror, du er, får du bekræftet i den.
Vil du have det ændret, må du ændre det, du tror, du er.
 

På workshoppen går vi ind bag facaden og kigger på de forestillinger og overbevisninger, vi har om os selv. Disse forestillinger er afgørende for, hvordan vi kommunikerer, og hvordan vi oplever menneskene og verdenen omkring os.

Har du tænkt over, at du højst sandsynligt har et (ubevidst) mål for din kommunikation, nemlig at søge bekræftelse på din egen værdi og betydning. Det er almenmenneskeligt at gøre det. Ulempen ved det er, at du gør din værdi, glæde og fred afhængig af, hvad andre synes om dig, og ikke mindst hvordan du dømmer dig selv ud fra det. Det kan opleves som at være en flue i en flaske – den bliver udmattet i sit forsøg på at finde vejen ud til friheden. På workshoppen løfter vi flasken væk, så er det op til dig at flyve.

Vi kommer også til at arbejde med dine tanker, altså dit sind. Alle tanker er virksomme. I dit sind har du evnen til at vælge, og du kan vælge, om dine tanker skal være baseret på frygt eller kærlighed. Men du kan ikke vælge bevidst, før du er klar over, hvilke valg du reelt har, og at valget altid er dit. På workshoppen vil vi derfor også arbejde med processen at vælge og sætte mål, og vi ser nærmere på din tankes kraft.

Vi har også alle sammen prøvet at falde i den fælde at tro, at tingene vil ændre sig, hvis bare de andre ville ændre sig. Vi kan bruge mange kræfter på at få de andre overbevidst om, at de tager fejl, og hvis de bare ville forstå og ændre adfærd, så ville alting blive bedre. Selv om vi tror det, så bliver vi ikke lykkeligere af at styre andre. Tværtimod har vi givet dem magten til at gøre os lykkelige eller ulykkelige alt efter, hvad de vælger at gøre. Og de har jo friheden til at vælge, ligesom du har. Hvis du gerne vil trække magten hjem igen, må du vende blikket væk fra de andre og rette det mod dig selv. Du er omdrejningspunktet for alt, hvad der sker omkring dig. Spørgsmålet er derfor: Hvad vælger du?

Workshoppen er for dig, som ønsker en forandring til det bedre. På workshoppen sætter vi omsorgsfuldt en proces i gang, hvor du vil begynde at kigge på de filtre, du ser verden og dig selv igennem. På workshoppen får du ikke kommunikationsteknikker på det ydre plan. Ej heller får du lykken i pilleform. Derimod får du kendskab til din egen intension bag kommunikation, og du lærer, hvilken betydning både dine bevidste og ubevidste valg har. Og du får chancen for at vælge en kærligere udgave af dig selv og dermed af din verden.

Workshoppen er en blanding af en teoretisk gennemgang, dialog samt meditation, så den dybere mentale forståelse bliver fulgt op af en praktisk anvendelse. Workshoppen består af tre undervisningsgange hver 14. dag. Hvis du ønsker personlige samtaler med os, vil du under workshop-forløbet få rabat på samtalerne.

Vi – Flemming og Lene - er her ikke for at fortælle dig, hvad du gerne vil høre. Vi er her for at fortælle dig, hvad der giver dig en varig forandring. Vi går selv kærlighedens vej, og vi ved lige præcis, hvor skoen trykker.

 

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os - Lene: tlf. 26 17 23 19 eller Flemming: tlf. 23 96 56 58

(Er der tilstrækkelig mange deltagere til at oprette et hold i eksempelvis København, finder vi gerne en hyggelig stue eller et lokale i nærheden. Pris efter aftale). 

Kærlig Kommunikation